Rok vydání 2016, čeština, počet stran 120, brožovanáUčebnicová sada nabízí nový pohled na středoškolskou výuku dějin 19. století: - Zvlášť se zaměřuje na dlouhodobé jevy, které měnily tradiční společnost na společnost moderní – těmto procesům (např.
Informace o Dějiny 19. století pro střední školy (učebnice) - Sixtus Bolom-Kotari a další
Popis
Učebnicová sada nabízí nový pohled na středoškolskou výuku dějin 19. století: - Zvlášť se zaměřuje na dlouhodobé jevy, které měnily tradiční společnost na společnost moderní – těmto procesům (např. urbanizaci, revoluci, sociálnímu hnutí) jsou věnovány zvláštní tematické sondy. - Staví proti sobě odlišné pohledy na historické události, čímž ukazuje minulost jako neuzavřenou. - Zohledňuje ve středoškolských učebnicích opomíjená, a přitom zásadní témata (např. sekularizaci a lidovou zbožnost, proměnu krajiny v souvislosti s industrializací atd.). - K tradičním tématům, jako jsou česko-německé národnostní vztahy, Francouzská revoluce, budování koloniálních říší atd., přistupuje kriticky a se zohledněním různých pohledů. - Dokládá obecná tvrzení zcela konkrétními příklady, což usnadňuje porozumění problémům. - Texty doplňuje četnými dějepisnými mapami, dobovým obrazovým materiálem a obsáhlou čítankou historických dokumentů a textů. Obsah učebnice byl navržen, vytvořen a korigován předními historiky specializujícími se na problematiku 19. století. Publikace byla sestavena pro: - studenty a učitele k výuce dějepisu na gymnáziích a středních odborných školách, - širokou veřejnost se zájmem o dějiny 19. století. Učebnice a pracovní sešit Dějiny 19. století pro střední školy jsou vytvořeny v souladu s RVP pro gymnázia a RVP pro střední odborné vzdělávání. Díky chronologickému uspořádání témat lze s učebnicí a pracovním sešitem navázat na kteroukoli používanou učebnici dějepisu, systematické oddělení povinné (výkladové) linie od nepovinné (sledující širší souvislosti tématu) umožňuje jejich přizpůsobení potřebám dané třídy.