Čeština, počet stran 575, rok vydání 2025, kroužkováANAG Abeceda personalisty 2025 - Dominik Brůha - Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, jež jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým…
Informace o Abeceda personalisty 2025 - Dominik Brůha a kol. (2025, kroužková)
Popis
ANAG Abeceda personalisty 2025 - Dominik Brůha - Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, jež jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem. Podrobněji k obsahu Čtenář v této rozsáhlé publikaci získá přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru nebo pracovněprávních vztahů založených dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu), odměňování a jeho důsledky v dani z příjmů a odvodech, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je zejména problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky). Další podrobně rozpracované související oblasti, které by měl personalista znát Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům a odborovým organizacím. Samostatná kapitola je věnována problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing). Právní úprava totiž stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob o možném protiprávním jednání u zaměstnavatele a chránit tyto oznamovatele před tzv. odvetnými opatřeními. Novinka letošního vydání!