Čeština, počet stran 64, rok vydání 2013, brožovanáObrázková kniha je určena pro děti s narušenou komunikační schopností. K nápadu knihu vytvořit dovedla Michaelu Černickou, jednu z autorek, zkušenost z návštěv logopedické ambulance s vlastní dcerou.
Informace o Klárka hezky povídá - Michaela Černická, Lucie Danielová (2013, brožovaná)
Popis
Obrázková kniha je určena pro děti s narušenou komunikační schopností. K nápadu knihu vytvořit dovedla Michaelu Černickou, jednu z autorek, zkušenost z návštěv logopedické ambulance s vlastní dcerou. I přes kreativitu logopedky začalo opakování stále stejných úkonů, které je nutné s dětmi doma procvičovat mezi jednotlivými návštěvami logopeda, dceru nudit a chuť procvičovat se zmenšovala. Paní Černická pro ni proto vymýšlela pokaždé nové a nové „pracovní listy", obměňovala tvary, do kterých se obloučky vkreslovaly, přizpůsobovala témata obdobím, kdy cvičení zrovna prováděly. Efekt byl obrovský: logopedická procvičování dceru bavila, těšila se, co nového jí správným „vepsáním" obloučků vznikne a co si bude moci po skončení denního „úkolu" vybarvit, vystřihnout, doplnit. Takovýto způsob odměny je pro děti velice důležitý. Kniha vznikla ve spolupráci s klinickou logopedkou Mgr. Lucií Danielovou. Obě autorky společně vymýšlely a vytvářely jednotlivé úkoly, které ilustrovala Michaela Černická. Lucie Danielová doplnila publikaci o metodickou příručku. Knihou provází postava Klárky - setkáte se s ní u některých úkolů a bude rovněž poskytovat náměty k další práci. Kniha je určena předškolním dětem, zejména ve věku 4-6 let. Jde především o děti s poruchou tempa a plynulosti řeči a fonačními a respiračními funkcemi, tedy hlavně o děti s diagnostikovanou koktavostí či brebtavostí. Stejně tak ale může být kniha velmi prospěšná dětem s vývojovou vadou řeči či opožděným vývojem řeči a jinými specifickými poruchami. Knihu mohou používat i děti bez výraznějších komunikačních či řečových potíží, kterým pomůže rozvíjet nejen výše zmíněné schopnosti, ale také potřebné sluchové vnímání (hlavně analýzu slov na slabiky, rytmizaci, verbální paměť), grafomotorické dovednosti, zrakové vnímání, aktivní i pasivní slovní zásobu, mluvní pohotovost a mluvní apetit, tedy různé schopnosti podporující přirozený a rovnoměrný vývoj dítěte.