Katalog podpůrných opatření: Dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění - Zuzana Žampachová a kol. (2023, brožovaná)
Čeština, počet stran 196, rok vydání 2023, brožovanáKatalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění nabízí možnosti konkrétní podpory žáků této cílové skupiny při vzdělávání ve školách a školských zařízeních v jednotlivých oblastech podpory, tak jak jsou definovány školskou legislativou. Cílem bylo vytvořit materiál k praktickému využití,…
Informace o Katalog podpůrných opatření: Dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění - Zuzana Žampachová a kol. (2023, brožovaná)
Popis
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění nabízí možnosti konkrétní podpory žáků této cílové skupiny při vzdělávání ve školách a školských zařízeních v jednotlivých oblastech podpory, tak jak jsou definovány školskou legislativou. Cílem bylo vytvořit materiál k praktickému využití, a proto by kladen důraz především na praktickou stránku uplatňování podpůrných opatření v inkluzivním vzdělávání. Proto je ke každému podpůrnému opatření uveden alespoň jeden příklad. V jednotlivých kapitolách se autoři zabývají charakteristikou autistických poruch a vybraných psychických onemocnění. Deficity, které z nich vyplývají, mají větší či menší dopad do vzdělávání a ovlivňují, jakým způsobem ho žák zvládá. Nejrozsáhlejší kapitolou Katalogu je kapitola věnující se popisu a uplatňování jednotlivých podpůrných opatření, která jsou zde nejen charakterizována, ale též doplněna konkrétními příklady z praxe, zejména ze základních škol, ale čtenář se může také setkat s příklady aplikování podpůrných opatření ve středních školách. V rámci podpory jednotlivých žáků je třeba vhodně kombinovat podpůrná opatření, která jsou realizována s finanční náročností, u této cílové slupiny jde zejména o personální podporu, v menší míře pak o pomůcky s podpůrnými opatřeními, která mohou být velmi efektivní a nestojí ani korunu. Jedná se především o změny v organizaci výuky, které pomáhají uvedeným žákům zvládnut vzdělávací proces i v případě závažnějších deficitů, plynoucí ze základní diagnózy a přidružených dalších poruch a onemocnění. Jde především o problémy s organizací práce, s dodržováním pracovního postupu, organizace času a prostoru, zajištění předvídatelnosti apod. Cílem katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také z