Do nafty, celoroční, 20000 mlAdBlue se používá v SCR technologii dieselových motorů jako zdroj čpavku. Použití AdBlue upravují emisní normy Euro IV a Euro V a je třeba dbát pokynů výrobce vozu.
AdBlue se používá v SCR technologii dieselových motorů jako zdroj čpavku. Použití AdBlue upravují emisní normy Euro IV a Euro V a je třeba dbát pokynů výrobce vozu.
Množství AdBlue je dávkováno až po dosažení potřebné teploty reaktoru v množství závislém na signálu tzv. NOx senzoru umístěného před, za, nebo na obou místech katalyzátoru podle použitého řízení systému, aby nedocházelo ke vzniku páchnoucích sloučenin čpavku, krystalizaci nadbytečné močoviny na výstupu z výfuku ani překročení legislativního limitu NOx při aplikaci malé dávky.
AdBlue je vstřikováno před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina nejprve co nejrovnoměrněji mísí s výfukovými plyny, rozkládá se vlivem tepla za přítomnosti obsažené vody na amoniak a oxid uhličitý. Amoniak dále na povrchu katalyzátoru (za podmínky přítomnosti chemického katalyzátoru na stěnách buněk tělesa katalyzátoru vytvořených pro maximální velikost reakční plochy) reaguje s oxidy dusíku (NOx), které vznikají za vysokých teplot při spalování nafty.