Hru jsme chtěli se ženou zakoupit již déle a poté, co jsme tak učinili, jsme se od ní nemohli odtrhnout. První hra je pochopitelně zdlouhavější, ale mechanika fungování je poměrně jednoduchá a brzy se zautomatizuje. Strategii postupně upravujete v návaznosti na nepředpokládané události - kartičky událostí, nových příchozích, obyvatel, nočních přepadů, lokalit, osudu. Obrovská znovuhratelnost je pak zajištěna kronikou, nebo knihou, ve které je cca. 2000 (převážně) dějových odstavců, které vždy hru modifikují a také často vybízejí hráče k volbě, která pozitivně, či negativně dopadne na postavu (postavy). Postavy, za které hráči hrají, mají 5 sledovanývh stavů a to únavu, hlad, zoufalství, zranění a nemoc. Je poměrně obtížné udržet postavu při životě a použitelnou. Kumulace negativních stavů totiž snižuje jejich schopnost vykonávání činností, které jsou přitom životně důležité (práce na ruině domu, kde se snažíte přežít do konce války). Ve hře je spousta krásných komponent.
Hra se tváří jako kooperační pro více osob, ale dle mého názoru je to hra pro jednoho, max. pro dva. Rozhodujete společně o tom, co kdo bude dělat, tedy všechny postavy jsou společné. Při více hráčích by to bylo značně zdlouhavé a asi i méně záživné. Začínáte se třemi postavami, max. jsou čtyři a většinou někdo zemře. Často i více než jedna postava.
Poutavá hra, skvělá atmosféra, graficky parádní dílo, jedinečný počin. Neznám jinou obdobnou hru se survival (non fantasy, non scifi) tématikou. Jediné mínus je za nepříliš vydařený kooperativní mod hry pro údajně tuším až 5 hráčů. To fakt ne!