Roboti
Když si s nimi děti hrají, tak rozvíjí logické myšlení a řešení problémů zábavnou formou. Interakce s roboty rozvíjí kreativitu a podporuje jejich zájem o technologie a vědu, což může být v budoucnosti velkou výhodou. Navíc učí děti trpělivosti, spolupráci a poskytují možnost experimentovat s různými scénáři, čímž posilují jejich dovednosti. Hravým a poutavým způsobem tak přibližují svět technologií i těm nejmenším.
Kde se vzalo slovo robot?
Slovo robot pochází z češtiny a poprvé ho použil spisovatel Karel Čapek ve své divadelní hře R.U.R. z roku 1920. Autorem samotného slova byl však Čapkův bratr, malíř a spisovatel Josef Čapek. V kontextu Čapkovy hry označuje robot umělého pracovníka, vytvořeného lidmi k práci, což dalo vznik dnešnímu chápání pojmu robot jako strojové bytosti vykonávající různé úkoly.
Jaký typ robota zvolit?
- Autoroboti – Využijí je děti, které mají rády rychlost a závody, zároveň rozvíjí schopnosti navigace a řízení.
- Humanoidi – Vhodní pro učení základních sociálních interakcí a napodobování lidského chování, což podporuje empatii a komunikaci.
- Zvíře – Hodí se pro děti se zájmem o přírodu a zvířata, podporuje péči a zodpovědnost při interakci s robotím domácím mazlíčkem.
Věk dítěte
- Do 3 let – Jsou to jednoduché a bezpečné hračky s velkými tlačítky. Disponují základními pohyby, aby podporovali motorický rozvoj a zvědavost.
- 3 až 6 let – Představují interaktivní roboty s jednoduchými úkoly a příběhy, které rozvíjejí představivost a základní dovednosti v oblasti logiky a programování.
- 6 let a více – Pro starší děti se hodí pokročilejší roboti s možnostmi programování a složitějšími úkoly, které podporují kreativitu a kritické myšlení.
Vlastnosti
- Interaktivní – Reagují na dotyk, hlas nebo pohyb. Zvyšují zapojení dětí a rozvíjejí jejich komunikační dovednosti.
- Mobilní aplikace – Umožňuje dětem ovládat roboty pomocí tabletu či telefonu, což podporuje jemnou motoriku a digitální gramotnost.
- Na dálkové ovládání – Poskytují dětem zábavnou možnost řídit a kontrolovat pohyby na dálku, což zlepšuje koordinaci rukou a očí.
- Programovatelní – Tyto roboti učí děti základům kódování a logického myšlení tím, že mohou samy určovat jejich chování a pohyby.
- Světelné efekty / zvukové efekty – Zvyšují atraktivitu hračky a podporují senzorické vnímání, čímž zábavně zaujmou pozornost dětí.















































