Čeština, počet stran 136, rok vydání 2016, brožovanáTřetí z nové řady učebnic nové generace zeměpisu pro ZŠ a VG je zcela novou učebnicí, přičemž zachovává stěžejní témata učebnice původní řady – věnuje se v rozhodující míře regionální geografii Evropy a Česka. Učebnice žáka nejprve provádí Evropou a jejími regiony, navazuje učivo o Česku s vyšším důrazem na regionální geografii - kraje Česka.
Informace o Zeměpis 8 pro ZŠ a víceletá gymnázia: Učebnice - Miroslav Marada a kol. (2016, brožovaná)
Popis
Třetí z nové řady učebnic nové generace zeměpisu pro ZŠ a VG je zcela novou učebnicí, přičemž zachovává stěžejní témata učebnice původní řady – věnuje se v rozhodující míře regionální geografii Evropy a Česka. Učebnice žáka nejprve provádí Evropou a jejími regiony, navazuje učivo o Česku s vyšším důrazem na regionální geografii - kraje Česka. V obecné části ho učí lokalizovat je podle zvolených kritérií, v regionální části ho seznamuje s jejich charakteristikou z hlediska přírodních a socioekonomických poměrů. Důraz je zde kladen na vazby a souvislosti.
Učebnice vychází z konstruktivistického pojetí, zjednodušeně řečeno: „zamysli se, co už o tématu víš – dozvěz se, jak to je (z učebnice nebo vyhledej)“. V obecných kapitolách je pozornost věnovaná jak zdůraznění jevů a procesů, které mají obecný charakter, tak jevů specifických pro Evropu a Česko. V regionální části je zdůrazněna regionální syntéza, tj. důraz na souvislost podmínek v území se situací, včetně vnitřní regionalizace a rozlišení jádrových a periferních území regionů.
Učivo českých krajů je koncipováno jako prezentace obecných jevů a procesů postavená na typických případových studiích regionů či lokalit (například transformace těžkého průmyslu na Ostravsku jako příklad přechodu k postindustriální ekonomice, vývoj využití pískovcových oblastí například Prachovských skal a jiné).
Učebnice zahrnuje řadu úkolů a pracovních aktivit různé náročnosti, širší rozpracování jednotlivých témat je v pracovním sešitu.