Pop, rock, country, klasická hudba, folkMiloslav Kabeláč dokončuje svou první z osmi symfonií v Praze z kraje roku 1942, jen pár měsíců předtím, než Martinů v Americe usedá ke své První symfonii pro Sergeje Kusevického a Bostonské symfoniky. Na Kabeláče těžce doléhají následky nacistické okupace: vzhledem k židovské manželce, s níž se odmítl rozvést, přišel o práci v rozhlase, jeho skladby jsou zakázané a život v neustálém ohrožení.
Miloslav Kabeláč dokončuje svou první z osmi symfonií v Praze z kraje roku 1942, jen pár měsíců předtím, než Martinů v Americe usedá ke své První symfonii pro Sergeje Kusevického a Bostonské symfoniky. Na Kabeláče těžce doléhají následky nacistické okupace: vzhledem k židovské manželce, s níž se odmítl rozvést, přišel o práci v rozhlase, jeho skladby jsou zakázané a život v neustálém ohrožení. Touto ztěžklou atmosférou dýchá i Symfonie č. 1. Nádech po okupaci je velmi krátký, po 2,5 letech nastupuje podobně těžká komunistická totalita. Kabeláč píše každou symfonii pro jiné obsazení a opakovaně čerpá inspiraci z biblických témat. Premiéry se často s velkým nadšením ujímá Karel Ančerl s ČF; ten je také velkým propagátorem Kabeláčova díla ve světě. Poslední symfonie „Antifony" je komponována pro štrasburský kostel sv. Pavla s účastí skvělého souboru Les Percussions de Strasbourg, pro něž Kabeláč napsal slavných Osm invencí. Výhradně Kabeláčovi věnovaný koncert s premiérou „Antifon" v červnu 1971 se však musí obejít bez autora, ten nedostal povolení k výjezdu na Západ... Miloslav Kabeláč je bezesporu největším českým symfonikem 20. století po Bohuslavu Martinů. Teprve na této první kompletní nahrávce Rozhlasových symfoniků s Marko Ivanovićem se posluchačům otevírá možnost ponořit se do hloubky jeho symfonického odkazu. První kompletní nahrávka symfonií Miloslava Kabeláče. Dveře do nových hudebních krajin.