- Skladem
- Doprava od 63 Kč
- Osobní odběr zdarma (1)
- Doprava od 63 Kč
- Osobní odběr zdarma (1)
















| Výrobce | Brokilon Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Kategorie | Fantasy, sci-fi Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Jazyk | čeština Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Počet stran | 509 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Rok vydání | 2020 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Vazba | pevná / vázaná Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Produktové číslo | 978-80-7456-482-6 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Na Zboží od | 21. ledna 2020 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Sci-fi | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| 5 | 9x | ||
| 4 | 1x | ||
| 3 | 1x | ||
| 2 | 0x | ||
| 1 | 2x |
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
Kniha vynikající.
Zajímám se celý život o námořnictví. Z tohoto pohledu čtu skoro veškerou literaturu o námořnictví, od starověku po současnost. A to včetně sci-fi námořnictev vesmírných. Takže jsem četl i Kotoučovy knihy s vesmírnou tématikou. Beru jako milý klad, že se pokusil o historickou alternativu a udělal z českých zemí námořní velmoc. Jako spisovatele jej hodnotím kladně. Jeho fabulační a gradační schopnosti mají úroveň. Kniha je čtivá.
Jan Kotouč má rád námořnictvo, ale pravděpodobně nebyl na vojně, ani nebyl vojákem. Nezná z vlastní zkušenosti jak funguje armáda-námořnictvo. Inspiruje se v románech Davida Webera, což je dobře, ale nevnáší vlastní pohled/zkušenost/postřeh na námořnictvo, jak to činí Weber. Mnohem lépe má zpracován 2.díl, který je špionážně-diverzní knihou. Je poznat, že Kotouč na Islandu byl a zná místopis z vlastní zkušenosti. Díl 3. je podoben (rozvíjí logiku situace) dílu 1.
Jako ilustrační příklad neznalosti námořního názvosloví, z 1.dílu, je věta admirála, aby vyvěsili jeho vlajku na stožár. To by žádný námořník, natož admirál, nikdy nepronesl. Na lodích jsou jenom stěžně. Dokonce i "stožáry" na pevnině, na kterých se vyvěšují vlajky, se nazývají stěžně.
Vidím systémový nedostatek v tom, že se Kotouč inspiroval německým námořnictvem (včetně převzatých hodnostních stupňů). Jenže v době vzniku Česko-slovenského království spolek německých zemí neměl žádné námořnictvo. Naopak existující námořnictvo v té době, jehož součástí byli Češi, bylo Rakouské (respektive Rak.-Uh.)námořnictvo. O jejichž tradicích (i hodnostech) píše mnoho českých pamětníků i autorů. Tato upravená kontinuita se nikde v knize nevyskytuje.
Druhý nedostatek je nevyužití jazykových možností. A to jak v použití cizích jazyků v mnohonárodnostní monarchii, tak nevyužití specifického námořního slangu, který na palubách lodí Rakouských popisovali pamětníci.
Pro běžného čtenáře je to fascinující čtení. Klady vysoce převažují zápory, kterých si běžný čtenář ani nemá šanci všimnout.














