Předloha k modelu patří mezi nejnápadnější elektrické lokomotivy v Evropě. Strojů typu Škoda 47E bylo k ČSD v letech 1968 až 1970 dodáno celkem 145 kusů. Líbivý vzhled charakterizují zaoblené kabiny strojvedoucího s velkými klenutými okny.
Skříň lokomotivy byla vyrobena z plastu vyztuženého skelnými vlákny, což byla ve své době převratná novinka v konstrukci lokomotiv.
Informace o PIKO Elektrická lokomotiva Laminátka ČSD 47540
Popis
Předloha k modelu patří mezi nejnápadnější elektrické lokomotivy v Evropě. Strojů typu Škoda 47E bylo k ČSD v letech 1968 až 1970 dodáno celkem 145 kusů. Líbivý vzhled charakterizují zaoblené kabiny strojvedoucího s velkými klenutými okny.
Skříň lokomotivy byla vyrobena z plastu vyztuženého skelnými vlákny, což byla ve své době převratná novinka v konstrukci lokomotiv. Použití tohoto materiálu vyneslo lokomotivám přezdívku „Laminátka“. Od roku 1968 ČSD pořídily celkem 145 kusů řad S 499.0 a S 499.1, z toho 120 kusů S 499.0 a 25 rychlejších S 499.1 s upraveným převodem.
Od roku 1988 byly stroje s výkonem až 3200 kW označovány řadou 230 a 240. Po roce 1992 zůstala většina lokomotiv u ŽSR na Slovensku, které je nadále využívají pro všechny typy vlaků. Stroje ČD jsou naproti tomu zařazeny u ČD Cargo a jsou tedy téměř výhradně využívány v nákladní dopravě.
Informace o produktu mohou být nepřesné nebo nekompletní. Doporučujeme si je ověřit před nákupem u vybraného prodejce.
Recenze 100%
Hodnocení: 100%
2 recenze
5
2x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
Přidání nového hodnocení
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
vít Erben31. prosince 2023
Hodnocení: 100%
laminátka je krásná mašinka .model bych si i koupil.mám kolejiště T T ,ale tuším ,že model je pro rozchod H O /piko/ modelových rozchodů je fůra a tak by bylo dobré je taky uvádět ERB