- Skladem
- Doprava od 129 Kč
- Doprava od 129 Kč


















Zimní pneumatika Nokian WR D4 byla vyvinuta přímo pro zimní počasí střední Evropy. Šípový dezén a speciální směs pneumatiky zajišťuje mimořádnou přilnavost, maximální komfort a pohodlnou ovladatelnost i při vysokých rychlostech v náročných zimních podmínkách. Osobní pneumatika je určena nejen pro středně velká a vysokovýkonná vozidla, ale také pro elektrické a hybridní vozy.
Osobní pneumatika WR D4 využívá několik speciálních inovací od Nokian Tyres, které umožňují bezpečnou, spolehlivou a komfortní jízdu na mokrých i zasněžených silnicích. Pryžová směs Nokian Twin Trac Silica obsahuje přírodní pryž, siliku a řepkový olej, což zaručuje stabilní přilnavé vlastnosti i při výkyvech teplot, a to bez zkrácení životnosti.

Směrový běhoun pneumatiky je složen z profilovaných bloků a zářezů, které se podílí na výtečné přilnavosti a jízdní komfortnosti. Malé, silně drážkované profilované bloky na obou stranách středové lamely jsou rozdělené po třech a jsou napojeny vždy tak, že každý sudý zářez je napojen na levé a každý lichý na pravé straně. Masivní středová lamela vylepšuje přesnost a umožňuje větší kontrolu nad řízením. Členité fasety na bocích ramenních bloků vylepšují přilnavost k povrchu i v zatáčkách a jízdě v hlubokém sněhu. Drážky jsou vyleštěné a napomáhají odstraňování sněhu a rozbředlého sněhu. Z drážek se poté voda a roztátý sníh dostávají díky šikmému profilování na zadní straně.
Rozměry této pneumatiky jsou 225/40 R18. Šířka běhounu pneumatiky činí 225 mm. Následuje profilové číslo udávající poměr mezi šířkou pneumatiky a výškou bočnice v procentech neboli jak „vysoká“ je pneumatika od disku po okraj. Zde je profil 40, výška je přesně 40 % z 225 mm, tedy 90 mm. R je označení radiální konstrukce pneumatiky. Průměr ráfku je 18 palců, tedy 45,72 cm.

Index nosnosti předepisuje maximální zatížení jedné pneumatiky během jízdy s nejvyšší povolenou rychlostí. Číslo je bezrozměrné a je rovno 92, což znamená, že jedna pneumatika tak dokáže unést 630 kg. Vynásobením hmotnostního indexu připadající na jednu pneumatiku celkovým počtem pneumatik, lze získat sumární hmotnost daného vozidla (2,52 t). Váha automobilu by měla tedy být vždy nižší než čtyřnásobek tohoto čísla. Index rychlosti je stanoven písmenem a označuje maximální rychlost, pro kterou je pneumatika s daným hmotnostním indexem stavěna. Index V určuje jako maximální rychlost 240 km/h. Pro lepší výkon lze zvolit pneumatiky s vyšším indexem, avšak udávaná rychlost by se neměla překračovat.

Evropský energetický štítek podává informaci o třech hodnotách. Valivý odpor ovlivňuje spotřebu paliva, tedy čím nižší je, tím menší bývá spotřeba vozu a naopak. Pneumatiky se mohou na spotřebě paliva vozidla podílet až z 20 %. Zde je valivý odpor v kategorii C, což v praxi znamená navýšení spotřeby paliva o cca 0,28 l na 100 km. Hodnocení přilnavosti za mokra uvádí schopnost pneumatiky brzdit na mokré vozovce, které se dělí do tříd od A po E. Rozdíl může znamenat zkrácení brzdné dráhy až o 30 %. Tato pneumatika byla zařazena do kategorie B. Brzdná dráha může být prodloužena až o cca 3-4 metry (od třídy A) při brzdění při rychlosti 80 km/h. Hlučnost je vnější hluk odvalující se pneumatiky měřený v decibelech. Hlučnost této pneumatiky dosahuje 69 dB a je zařazena do třídy hlučnosti A.
Model zimních pneumatik Nokian WR D4 je opatřen technologiemi a vlastnostmi přesně pro středoevropské zimní podmínky, neboť si prošel náročnými testy v arktickém prostředí v laponském městě Ivalo. Pneumatika je stabilní a má skvělé brzdné vlastnosti na sněhu, mokré i suché silnici. Běhoun pneumatiky navíc disponuje indikátorem opotřebení (DSI) a symbolem vločky zimního bezpečnostního indikátoru (WSI). Ten se nachází uprostřed běhounu a indikuje hloubku hlavních drážek v milimetrech. Indikátor složený z čísel a vločky se postupně smazává, až zůstane pouze symbol vločky, který naznačuje hloubku drážky pouhých 4 mm. Jakmile se vločka smaže, je doporučené zakoupit nové zimní pneumatiky.
| Výrobce | Nokian Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Kategorie | Zimní osobní pneu Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Index rychlosti | V (240 km/h) Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Udává maximální rychlost, pro jakou je pneumatika stavěna. Pokud by byla překročena, přestane pneu být bezpečná. Indexy rychlosti se značí velkými písmeny. Nachází se na konci názvu pneumatiky za indexem nosnosti. | |
| Index nosnosti | 92 Li Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Vyjadřuje maximální zatížení na jednu pneumatiku. Jde o bezrozměrné číslo, které najdete na předposlední pozici ve značení pneu. Minimální hodnota pro dané vozidlo je uvedena v technickém průkazu. Například pneumatika s indexem nosnosti 80 unese 450 kg. | |
| Valivý odpor | C Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Míra valivého odporu určuje vliv pneumatiky na spotřebu paliva – čím menší odpor, tím úspornější bude provoz auta. Hodnotí se na škále od A do G, kde A je nejúspornější. Údaj není vyražen přímo na pneumatice, ale nachází se na energetickém štítku. | |
| Přilnavost na mokru | B Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Vyjadřuje schopnost pneumatiky brzdit na mokrém povrchu. Hodnotí se na škále od A do G, kdy G znamená nejdelší brzdnou dráhu. Rozdíl mezi jednotlivými třídami je u osobních automobilů okolo 3-4 m. | |
| Vnější hluk | 69 dB Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Dojezdová pneu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Často se nazývají také run-flat. Jde o pneumatiky, které umožňují pokračovat v jízdě i po defektu. Výrobci pro ně mají vlastní názvy – Continental používá SSR a CSR, Michelin ZP, Nokian RunFlat atd. | |
| Zesílená pneu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Jsou určena pro větší zátěž, než je u daného rozměru běžné. Nejčastěji se používají u SUV a dodávek. Výrobci používají různá označení (EXL, RFD), nejrozšířenější je však XL. | |
| Ochrana ráfku | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Třída hlučnosti | A Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Hlučnost pneumatik se dělí do tří tříd – nejtišší A, střední B a hlučné C. Rozdíl poznáte jak venku, tak v kabině vozidla. Údaj se nachází na energetickém štítku pneumatiky. | |
| Přilnavost na sněhu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Značí se symbolem sněhové vločky a zaručuje, že je pneumatika bezpečná pro jízdu na sněhu. To ale neznamená, že se hodí i pro jízdu na ledu – takové pneu má navíc symbol strmého pohoří. | |
| Přilnavost na ledu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Šířka pneu | 225 mm Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Označuje šířku pneumatiky při předepsaném tlaku a zatížení vozidla. Hodnota se uvádí v milimetrech a ve značení pneumatiky se nachází před lomítkem. | |
| Profilové číslo | 40 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Jde o procentuální poměr mezi šířkou pneumatiky a výškou bočnice. Platí tedy, že čím nižší číslo, tím tenčí pneumatika je. Ve značení pneu se uvádí za lomítkem. U profilového čísla 55 pneumatiky o šířce 205 mm je tedy výška profilu 112,75 mm. | |
| Průměr disku | R18 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Označuje průměr disku (ráfku) v palcích. 1 palec se rovná asi 25,4 mm. V názvu pneumatiky se vyskytuje s písmenem R (např. R17). To znamená radiální konstrukci pneu, jiná se ale dnes prakticky nepoužívá. | |
| Datum uvedení na trh | 17. února 2015 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| 5 | 0x | ||
| 4 | 1x | ||
| 3 | 0x | ||
| 2 | 0x | ||
| 1 | 0x |
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.














