Čeština, počet stran 208, rok vydání 2004, brožovanáMetodická příručka obsahuje podrobný metodický návod ke všem kapitolám, další tipy a náměty pro zpestření výuky, určení stupně obtížnosti jednotlivých cvičení, klíč ke všem cvičením. Učebnice je určena jako doplňkový materiál pro výuku němčiny dětí se specifickými vývojovými poruchami učení na 1.
Metodická příručka obsahuje podrobný metodický návod ke všem kapitolám, další tipy a náměty pro zpestření výuky, určení stupně obtížnosti jednotlivých cvičení, klíč ke všem cvičením. Učebnice je určena jako doplňkový materiál pro výuku němčiny dětí se specifickými vývojovými poruchami učení na 1. stupni základních škol. Nejedná se o standardní učebnici, podle které by se na 1. stupni soustavně vyučovalo, ale o pracovní listy, zaměřené zejména na nejčastější chyby a problémy žáků, plynoucí z jejich poruch učení. Autorka zde promítla svou bohatou zkušenost s dětmi postiženými nejrůznějšími poruchami a zařazenými buď ve specializovaných třídách nebo integrovanými ve třídách běžných. Přepokládá se tvůrčí práce učitelů s danými cvičeními, protože se obvykle ve školách nesetkávají s dětmi s izolovanou poruchou, ale ve většině případů se jedná o vady kombinované s různým stupněm postižení v různých oblastech. Cílem je náprava těchto vad v samém počátku procesu výuky německého jazyka, s možností postupného přechodu takto postižených žáků na běžný režim vyučování.