BrožovanáMotorické čtení děti baví. Je hravé a velmi účinné, protože dětský mozek využije získané dovednosti při nácviku skutečného čtení, které pak nastupuje rychleji a s mnohem menší chybovostí.
Informace o Motorické čtení pro prvňáčky 2 - Nakladatelství Taktik (2025, brožovaná)
Popis
Motorické čtení děti baví. Je hravé a velmi účinné, protože dětský mozek využije získané dovednosti při nácviku skutečného čtení, které pak nastupuje rychleji a s mnohem menší chybovostí. Úkoly u dětí navíc rozvíjejí přidružené schopnosti a dovednosti – děti si zlepšují obratnost mluvidel či schopnost koncentrace pozornosti, rozšiřují si slovní zásobu a porozumění, rozvíjejí si časoprostorovou orientaci i vizuomotoriku. S motorickým čtením děti postupně rozvinou nové dovednosti Příprava na čtení a psaní: Dětem se v mozku vytvoří nervové spoje potřebné pro rozvoj gramotnosti. Zlepšení pozornosti a obratnosti mluvidel: Rychlé pojmenování obrázků vede k lepší obratnosti mluvidel. Sledování obrázků v řádce cvičí pozornost dítěte. Děti se učí také orientovat v řádce, sloupci i na stránce. Začínají chápat posloupnost při lineárním čtení. Rozvoj slovní zásoby a myšlení: Sešit obsahuje mnoho slov tříděných dle významových kategorií. Současně rozvíjí schopnosti a dovednosti zrakového vnímání i předmatematických představ. Nácvik očního pohybu: Děti si nacvičí pohyb očí po řádce i sloupci a také pohyb očí při přechodu z řádky na řádku a ze strany na stranu. Zlepšují si své vizuomotorické schopnosti. Pomoc pro žáky-cizince: Děti s odlišným mateřským jazykem si zlepší vyjadřovací pohotovost, artikulační obratnost, výslovnost a rozšíří si slovní zásobu. Časový harmonogram používání sešitu v 1. pololetí 1. roč. ZŠ: Motorické čtení 1 ve 2. pololetí 1. roč. ZŠ: Motorické čtení 2 období lze libovolně prodloužit: zejména u žáků, kteří v předškolním roce MŠ s 1. dílem sešitu nepracovali do konce 3. až 5. roč. ZŠ: u žáků se SVP 2. stupeň ZŠ: u žáků s oslabeným vývojem sluchové percepce, vizuomotoriky, oromotoriky, řeči, popř. s poruchou koncentrace pozornosti, či sníženou úrovní rozumového vývoje v dospělosti: jako cvičení pro udržení některých funkcí mozku po neurologických příhodách: k obnovení některých funkcí mozku