Čeština, počet stran 68, rok vydání 2009, brožovanáTato publikace se podrobně zabývá dysgrafií, jejími projevy, důsledky ve škole i v běžném životě. Hlavním těžištěm jsou konkrétní možnosti reedukace a kompenzace této specifické poruchy učení.
Informace o Dysgrafie: Metody reedukace specifických poruch učení - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková (2009, brožovaná)
Popis
Tato publikace se podrobně zabývá dysgrafií, jejími projevy, důsledky ve škole i v běžném životě. Hlavním těžištěm jsou konkrétní možnosti reedukace a kompenzace této specifické poruchy učení. Brožura je využitelná i pro mateřské školy (např. grafomotorický nácvik).
Ukázka:
Je-li způsob ověřování znalostí ve škole navíc zaměřen především nebo dokonce pouze na písemnou formu, dosahují tyto děti často nižších výsledků, negativně ovlivněných projevy dysgrafie (takže např. i v naukových přemětech, kdy učivo ústně ovládají, při písemném ověřování dosahují neadekvátních, horších výsledků či selhávají).
Protože nemají možnost projevit své znalosti ústně a dosáhnout tak často podstatně lepších výsledků, mohou se zcela zbytečně stát neúspěšnými žáky! Nezanedbatelným jevem je i to, že vzhledem k výše uvedeným možným obtížím dochází k tomu, že dítě přestává mít po určité době opakovaných neúspěchů zájem o psaní, případně i kreslení, rýsování. To se pro něho stává nutným zlem. Některé děti se dopracují až k odporu ke psaní. Ztrácejí motivaci, nevěří v možnost zlepšení.