- Skladem
- Neznámá doprava


















Letní pneumatiky Continental PremiumContact 6 jsou dobrou ukázkou bezpečných, vysoce komfortních a ekologických jízdních vlastností na mokrém i suchém povrchu. Směs běhounu je obohacena krystalickou silikou, která pozvedla kilometrový nájezd při zachování maximálního brzdného výkonu a výborné bezpečnosti při jízdě. Tyto pneumatiky jsou určeny pro všechny třídy osobních automobilů, a to i pro elektromobily a hybridní modely.
Osobní pneumatiky Continental PremiumContact 6 se pyšní vyváženými vlastnostmi mezi bezpečnostními aspekty a ekonomickým provozem. Jejich sportovní design propůjčuje pneumatikám ojedinělou identitu a zároveň umožňuje lepší handling a stabilitu na silnici. Pneumatiky tak poskytují tichou, komfortní a ekonomicky výhodnou jízdu.

Pneumatiky Continental PremiumContact 6 jsou vybaveny asymetrickým dezénem s makro bloky, které poskytují maximální kontrolu řízení a jízdní komfort, především však vysokou stabilitu v zatáčkách. Tomu napomáhají také asymetricky postavené drážky, jež absorbují během jízdy velké boční síly, čímž zabraňují možnému vychýlení vozidla z daného směru vozidla. Do běhounové směsi byla při výrobě přidána bezpečnostní krystalická silika, která zejména na mokré vozovce, přispěla k brzdnému výkonu a zároveň výrazně prodloužila samotnou životnost pneumatiky. Dezénové uspořádání bloků a směs polymerů zde spolupracují a poskytují optimalizovaný otisk na povrchu, spolehlivé reakce při jízdě a také nižší hluk při provozu.

Cílem energetického štítku je předat informace o bezpečnosti pneumatiky a o faktorech týkajících se životního prostředí. Z pohledu valivého odporu, který je jedním z faktorů ovlivňující spotřebu paliva, lze vyčíst, že na škále A-E spadá do kategorie B, což v praxi znamená navýšení o zhruba 0,1 l paliva na 100 km. Obecně platí, že rozdíl mezi kategoriemi A-E ve spotřebě paliva může činit až 6 l na 1000 km. Druhý údaj ze štítku hodnotí přilnavost pneumatik za mokra, jejíž význam tkví především v bezpečnosti na silnici v deštivém počasí. Rozdíl na škále mezi A a E je až 30 % délky brzdné dráhy (více než 18 m). Proto označení A předpokládá krátkou brzdnou dráhu při jízdě za deštivého počasí. Poslední údaj udává vnější hlučnost pneumatiky v decibelech, která přispívá k celkovému akustickému znečištění.

Při výběru pneumatiky je důležité klást důraz na správnost jednotlivých parametrů. Vhodnou velikost naleznete v registračním dokumentu vašeho vozidla. Rozměry těchto pneumatik jsou 255/50 R19 107 Y. První značí šířku běhounu, která je zde 255 mm. Za lomítkem následuje profil pneumatiky, který vypovídá o poměru mezi šířkou a výškou pneumatiky aneb laicky jak „vysoká“ je pneumatika od disku po okraj. V tomto případě tvoří výška pneumatiky 50 procent šířky jejího průřezu, tedy 50 % z 255, což činí 127,5 mm. Písmeno R zde prezentuje radiální konstrukci pneumatiky. Číslo 20 informuje o průměru ráfku v palcích (při 1 palci, který je cca 25,4 mm, je průměr 50,8 cm).

Písmeno rychlostního indexu je v označení pneumatik uváděno jako poslední a prezentuje maximální rychlost pneumatik, při které si ještě zachovávají všechny své jízdní vlastnosti. Index Y zde určuje, že maximální povolená rychlost těchto plášťů činí 300 km/h. I tuto hodnotu naleznete v technickém průkazu, dle zákona by měla být stejná anebo vyšší.
Bezrozměrné číslo následující po průměru ráfku určuje maximální přípustnou hmotnost na jednu pneumatiku. V tomto případě index 107 značí, že maximální zatížení je 975 kg. Pokud vynásobíme tuto hodnotu celkovým počtem pneumatik, vyjde číslo jen o něco vyšší, než je hmotnost vozidla, pro které je tato pneumatika určena. Proto je důležité zvolit správný index. Použití pneumatik s nižším indexem není povoleno, vyšší však být může. Správnou minimální hodnotu indexu pro svůj vůz naleznete v technickém průkazu.
| Výrobce | Continental Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Kategorie | Letní osobní pneu Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Index nosnosti | 107 Li Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Index nosnosti (Li = Load Index) je bezrozměrné číslo, které odpovídá nominálnímu provoznímu zatížení pneumatiky v kg na jednu pneumatiku. | |
| Index rychlosti | Y (300 km/h) Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Index rychlosti (SI = Speed Index) je písmeno odpovídající rychlostní kategorii. Určuje maximální rychlost, při které může pneumatika nést hmotnost určenou hmotnostním indexem (indexem nosnosti). | |
| Valivý odpor | B Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Navýšení spotřeby o 0,1 l oproti třídě A. Faktor ovlivňující spotřebu paliva, a tím vzniklé emise oxidu uhličitého. Rozmezí této veličiny je A - G, přičemž tento rozdíl může znamenat snížení spotřeby paliva až o 7,5 %. | |
| Přilnavost na mokru | A Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Nejlepší třída. Jízdní vlastnosti pneumatiky na mokré vozovce v rozmezí A - G. Rozdíl mezi třídami A a G může znamenat až 30% zkrácení brzdné dráhy. | |
| Vnější hluk | 73 dB Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Dojezdová pneu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Zesílená pneu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Pneumatika se zesílenou kostrou, vyšším tlakem a vyšší nosností určená pro velkou zátěž. Označuj se jako Reinforced (Reinf), Extra Load (XL), EXL, RFD nebo RF. | |
| Ochrana ráfku | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Ochrana před poškozením při najetí k obrubníku díky zesílené konstrukci ramene pneumatiky. Označuje se písmeny FR nebo MFS. | |
| Třída hlučnosti | B Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Šířka pneu | 255 mm Nahlásit Nahlásit chybu parametru | První trojčíslí před lomítkem v milimetrech, které udává šířku běhounu při nominálním tlaku huštění a nominálním zatížení. | |
| Profilové číslo | 50 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Dvojčíslí za lomítkem, které udává poměr mezi šířkou pneumatiky a výškou bočnice v procentech. | |
| Průměr disku | R19 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Velikost disku/ráfku v palcích, přičemž 1 palec je cca 25,4 mm. "R" je zkratka pro radiální konstrukci pneumatiky. | |
| Datum uvedení na trh | 9. dubna 2017 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| 5 | 1x | ||
| 4 | 0x | ||
| 3 | 0x | ||
| 2 | 0x | ||
| 1 | 0x |
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
Výborně drží stopu, nejsou hlučné.
Ještě jsem nejel za mokra
Dříve jsem jezdil na Nokian, jenže ty jsou russácký
takže dobrá změna














