- Skladem
- Doprava od 59 Kč
- Doprava od 59 Kč



















Dezén zimních pneumatik Barum Polaris 5 je ideální volbou pro středoevropské zimy, které jsou typické svými proměnlivými podmínkami. Pneumatiky jsou určené pro vozy střední třídy či těžší SUV vozy a vynikají zejména výborným chováním při rychlé jízdě na mokru i suchu, a i při jízdě na sněhu. Směs pneumatik je odolná vůči výkyvům teplot a má výbornou přilnavost na sněhu i na mokré vozovce.
Osobní pneumatiky Barum Polaris 5 jsou robustnější, odolnější nástupci pneumatik Polaris 3 a oplývají vyváženými jízdními vlastnostmi na všech typech povrchů, obzvláště pak na sněhu. Moderní směs s příměsí siliky poskytuje pneumatikám skvělé jízdní vlastnosti na suchých, mokrých i zasněžených površích. Tyto pláště ocení v zimě hlavně běžní řidiči dojíždějící denně do práce, kdy se podmínky během dne často mění.

Směrový dezén pneumatik zajišťuje výbornou trakci na sněhu i na mokré vozovce a poskytuje vysoký komfort při jízdě. Správnou trakci a optimalizovaný kontakt s vozovkou zajišťuje třídrážkový dezén s dvojicí tuhých středních bloků a speciálními sněhovými zářezy. Hluboké obvodové drážky skvěle odvádí vodu, sníh i sněhovou břečku z běhounu, čímž podstatným způsobem zvětšují styčnou plochu mezi vozovkou a pneumatikou a zároveň zajišťují krátkou brzdnou dráhu a ochranu proti aquaplaningu. Dvojice symetrických vnitřních žeber s ostrými lamelami zaručuje maximální přilnavost a výrazné ramenní bloky se postarají o výbornou stabilitu. Rozložení bloků uprostřed běhounu je na obou stranách rozdílné, což minimalizuje úroveň hluku.
Rozměry této pneumatiky jsou 215/55 R17. Pneumatika má standardní značení podle radiální konstrukce. Šířka běhounu pneumatiky je 215 mm. Za lomítkem se nachází profilové číslo, které udává poměr mezi šířkou pneumatiky a výškou bočnice v procentech. Výška profilu, tedy výška od disku pneumatiky po okraj, je 55 % z 215 mm, což je 118,25 mm. Průměr ráfku je 17 palců (43,18 cm).

Valivý odpor představuje faktor ovlivňující spotřebu paliva a tím vzniklé emise oxidu uhličitého. Pneumatiky se na spotřebě podílí až z 20 %. Spotřeba paliva se hodnotí na stupnici od A do E, přičemž rozdíl mezi těmito třídami může činit až 6 l paliva na 1000 km. Valivý odpor této pneumatiky byl určen jako třída D. V praxi to znamená navýšení spotřeby paliva o cca 0,45 l na 100 km. Přilnavost za mokra znázorňuje odezvu pneumatik při brzdění za mokra. Brzdná dráha se hodnotí na stupnici od A (nejkratší) do E (nejdelší) a rozdíl mezi třídami A a E může znamenat až 30% zkrácení brzdné dráhy. Tato pneumatika byla zařazena do kategorie C. Brzdná dráha může být prodloužena až o cca 7 metrů (od třídy A) při brzdění při rychlosti 80 km/h. Hlučnost pneumatik při jízdě dosahuje 72 dB, což je hodnota spadající do výkonnostní třídy B.

Index nosnosti je bezrozměrné číslo, které udává maximální zatížení jedné pneumatiky během jízdy při největší povolené rychlosti. Hmotnostní index této pneumatiky je roven 98, což značí, že jedna pneumatika dokáže unést 750 kg. Mírně vyšší hodnota než je celková hmotnost daného vozidla vyjde vynásobením hmotnostního indexu jedné pneumatiky celkovým počtem pneumatik (3 t). Tento zátěžový index je uveden v technickém průkaze a použití pneumatik s nižším indexem není doporučeno. Index rychlosti je prezentován písmenem, jenž udává maximální rychlost, pro kterou byla pneumatika s daným hmotnostním indexem navržena. S indexem rychlosti V činí maximální rychlost pneumatik 240 km/h.
Směrová konstrukce pneumatik Barum Polaris 5 a speciální design bočnice zajišťují maximální bezpečnost a maximální výkon v jakémkoliv zimním počasí. Bočnice pneumatik byla navržena s ohledem na poškození a reprezentuje tři základní hodnoty značky Barum, a to odolnost, cenovou dostupnost a racionalitu volby. Při výrobě a použití moderních technologií, se na bočnici kromě základních a povinných grafických prvků, objevuje také „hluboké“ písmo s velmi jemnou strukturou šrafování s 3D efektem. To vše pak doplňuje působivý vzor sněhových vloček.
| Výrobce | Barum Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Kategorie | Zimní osobní pneu Nahlásit Nahlásit chybu parametru |
| Index rychlosti | V (240 km/h) Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Udává maximální rychlost, pro jakou je pneumatika stavěna. Pokud by byla překročena, přestane pneu být bezpečná. Indexy rychlosti se značí velkými písmeny. Nachází se na konci názvu pneumatiky za indexem nosnosti. | |
| Index nosnosti | 98 Li Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Vyjadřuje maximální zatížení na jednu pneumatiku. Jde o bezrozměrné číslo, které najdete na předposlední pozici ve značení pneu. Minimální hodnota pro dané vozidlo je uvedena v technickém průkazu. Například pneumatika s indexem nosnosti 80 unese 450 kg. | |
| Přilnavost na mokru | C Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Vyjadřuje schopnost pneumatiky brzdit na mokrém povrchu. Hodnotí se na škále od A do G, kdy G znamená nejdelší brzdnou dráhu. Rozdíl mezi jednotlivými třídami je u osobních automobilů okolo 3-4 m. | |
| Vnější hluk | 72 dB Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Dojezdová pneu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Zesílená pneu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Jsou určena pro větší zátěž, než je u daného rozměru běžné. Nejčastěji se používají u SUV a dodávek. Výrobci používají různá označení (EXL, RFD), nejrozšířenější je však XL. | |
| Ochrana ráfku | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Třída hlučnosti | B Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Hlučnost pneumatik se dělí do tří tříd – nejtišší A, střední B a hlučné C. Rozdíl poznáte jak venku, tak v kabině vozidla. Údaj se nachází na energetickém štítku pneumatiky. | |
| Přilnavost na sněhu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Značí se symbolem sněhové vločky a zaručuje, že je pneumatika bezpečná pro jízdu na sněhu. To ale neznamená, že se hodí i pro jízdu na ledu – takové pneu má navíc symbol strmého pohoří. | |
| Přilnavost na ledu | Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Šířka pneu | 215 mm Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Označuje šířku pneumatiky při předepsaném tlaku a zatížení vozidla. Hodnota se uvádí v milimetrech a ve značení pneumatiky se nachází před lomítkem. | |
| Profilové číslo | 55 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Jde o procentuální poměr mezi šířkou pneumatiky a výškou bočnice. Platí tedy, že čím nižší číslo, tím tenčí pneumatika je. Ve značení pneu se uvádí za lomítkem. U profilového čísla 55 pneumatiky o šířce 205 mm je tedy výška profilu 112,75 mm. | |
| Průměr disku | R17 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | Označuje průměr disku (ráfku) v palcích. 1 palec se rovná asi 25,4 mm. V názvu pneumatiky se vyskytuje s písmenem R (např. R17). To znamená radiální konstrukci pneu, jiná se ale dnes prakticky nepoužívá. | |
| Produktové číslo | 1541344 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| Datum uvedení na trh | 14. května 2018 Nahlásit Nahlásit chybu parametru | ||
| 5 | 25x | ||
| 4 | 6x | ||
| 3 | 2x | ||
| 2 | 1x | ||
| 1 | 2x |
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
Pouze hodnocení označená znakem jsou ověřena. Hodnocení bez tohoto znaku jsou neověřena. Více info.
Cena zbozi a jeji pomer k vykonu.
Cesky vyrobek.
Velmi slusne jizdni vlastnosti.
O neco malo hlucnejsi a trochu vyssi spotreba v porovnani s vyssi kategorii pneumatik.
Pokud jezdite jako normalni clovek, + - dodrzujete rychlosti, ctete situaci kolem sebe v provozu, nelepite se nikomu na kufr a dovedete sundat nohu z plynu, kdyz pocasi nepreje, tak jsou tyto gumy naprosto 100% ok.
A pokud vyse uvedene nedokazete, tak vas (a bohuzel ani ostatni ridice kolem vas) nezachrani ani premiove gumy.
Cena - poměr - kvalita
Nejdříve jsme ho koupili jako rezervu. A nyní máme celou sadu zimních pneu Polaris. Zatím je mohu hodnotit v jednom bodě kladně a to že jsou tiché. Ještě je musíme vyzkoušet na sněhu.
Za solidní cenu dobré pneumatiky na zimu.
Klouže. Žádné rychlé závodění do zatáček nepřipadá v úvahu.
Cena. Pneu dobře podrží stopu na sněhu, blátě a za mokra neklouže do smyku.
Vyšší hlučnost.
Má stejné opotřebení jako dražší pneu od renomovaných výrobců. Nižší cena je zde na úkor vyšší hlučnosti. Rozdíl v hlučnosti je znát hlavně při jízdě po dálnici. Ale není to zas tak moc hrozné. Časem to řidič přestane vnímat.
Vyzkoušená klasika, dobrý poměr cena a výkon, český výrobek.
Mám je na zimu poprvé,takže až přezuji,budu vědět více.
Za tuto cenu v klidu kvalita. Bez problému.
Již jsem je měl a byl jsem velmi spokojen s jízdními vlastnostmi po celou dobu životnosti. Proto jsem je zvolil znova.
Martin
Mohu jen doporučit dobré vlastnosti za dobrou cenu.
Martin














