Silniční kola
Tato lehká kola umožňují dosáhnout vysoké rychlosti. Jsou určena výhradně pro jízdu na silnicích. Pokud se nechcete vázat pouze na pevné cesty, bude pro vás vhodnější řešení gravel kolo, které zvládne jízdu i na méně kvalitních cestách. Silniční kola se dělí na několik typů. K nejlepším výkonům se hodí pořídit si závodní kolo. Pokud hledáte pohodlí a plánujete na kole delší výlety, ideální volbou bude rekreační kolo.
Druh kola
- Rekreační – Ideální volba pro rekreační cyklisty, kteří si chtějí užít jízdu po silnici. Geometrie nabízí vzpřímenější posed, který je pohodlnější.
- Sportovní – Podobají se závodním kolům. Mají o něco širší pneumatiky a posed na nich je stále příjemný – vzpřímenější.
- Cyklokrosové – Tato jízdní kola jsou lehká, ale zároveň odolná, aby zvládla jízdu v mírném terénu (polní a lesní cesty).
- Závodní – U závodních kol je pro dosažení vysoké rychlosti klíčová jejich nízká hmotnost a aerodynamika. Řídítka jsou nízko a posed cyklisty je skloněný dopředu, což může být pro některé cyklisty nepohodlné.
Materiál rámu
- Dural – Kola s rámy z duralu jsou levnější, ale těžší než karbonová. Dural není tak křehký, dobře odolává rzi, ale příliš netlumí vibrace.
- Karbon – Rámy z karbonu jsou kvalitní, lehké a dobře tlumí vibrace při jízdě. Nevýhodou je jejich vysoká cena.
Určení podle pohlaví
- Pánská kola – Mají širší řídítka, užší, ale delší sedlo, horní rámová trubka je s menším sklonem.
- Dámská kola – Geometrie rámu odpovídá ženské anatomii. Má zkrácenou délku a horní trubka má větší sklon.
- Unisex kola – Hodí se pro muže i ženy.
Typ brzd
- Kotoučové – Jsou výkonnější než ráfkové brzdy. Na jejich účinnost nemají vliv povětrnostní podmínky. Mají vyšší cenu, hmotnost a jsou náročnější na seřizování. Jsou bezpečnější než ráfkové, a proto jsou v současné době populárnější.
- Ráfkové – Fungují na principu tření špalku o plochu ráfku. Jsou levnější, snadno se udržují, ale nejsou tak spolehlivé a bezpečné jako kotoučové.
























































