Krosová kola
Nejsou tak pohodlná jako trekingová kola a hodí se spíše na kratší vyjížďky a sportovní jízdu. Také nebývají vybavena doplňky. Jakékoliv příslušenství je možné dokoupit samostatně. Na krosovém kole je posed položenější, aby bylo docíleno vyšší efektivity šlapání. Hodí se pro jízdu na silnici, zpevněné cestě i v mírném terénu. Nabízí kompromis mezi silničními a horskými koly.
Určení podle pohlaví
- Dámská – Geometrie rámu se přizpůsobuje ženské anatomii. Má zkrácenou délku a horní trubka má větší sklon. Odlišná bývají i sedla, která jsou širší.
- Pánská – Mají širší řídítka, užší a delší sedlo, horní rámová trubka je s menším sklonem a také je delší.
- Unisex – Modely jsou vhodné pro ženy i pro muže.
Typ brzd
- Kotoučové – Jsou výkonnější než ráfkové brzdy. Na jejich účinnost nemají vliv povětrnostní podmínky. Mají vyšší cenu, hmotnost a jsou náročnější na seřizování. Jsou bezpečnější než ráfkové, a proto jsou v současné době populárnější.
- Ráfkové – Fungují na principu tření špalku o plochu ráfku. Jsou levnější, snadno se udržují, ale nejsou tak spolehlivé a bezpečné jako kotoučové.
Materiál rámu
- Dural – Kola s rámy z duralu jsou levnější, ale těžší než karbonová. Dural není tak křehký, dobře odolává rzi, ale příliš netlumí vibrace.
- Ocel – Největšími výhodami ocelových rámů jsou odolnost a nízká cena. Ocel ale snadno koroduje a je také poměrně těžká.
- Karbon – Rámy z karbonu jsou vysoce kvalitní, lehké a dobře tlumí vibrace při jízdě. Nevýhodou je jejich vysoká cena.
Odpružení kola
- Odpružená vidlice – Zajistí pohodlí při jízdě v terénu. Mírní nárazy a dopady a tlumí jejich přenášení do řídítek a rukou.
- Neodpružené kolo – Hodí se pro jízdu na asfaltových a pevných cestách.















































