Trekingová kola
Jeho geometrie umožňuje vzpřímenější posed, který je pohodlnější, a proto se (na rozdíl od krosového kola) hodí i pro delší nebo několikadenní výlety. Trekingové kolo bývá doplněno blatníky, světlem nebo stojánkem. Jakékoliv další příslušenství je možné dokoupit i samostatně. Hodí se pro jízdu na silnici, zpevněné cestě i v mírném terénu. Nabízí kompromis mezi silničními a horskými koly.
Určení podle pohlaví
- Dámská – Geometrie rámu se přizpůsobuje ženské anatomii. Má zkrácenou délku a horní trubka má větší sklon. Odlišná bývají i sedla, která jsou širší.
- Pánská – Mají širší řídítka, užší ale delší sedlo, horní rámová trubka je s menším sklonem a také je delší.
- Unisex – Modely jsou vhodné pro ženy i pro muže.
Typ brzd
- Kotoučové – Jsou výkonnější než ráfkové brzdy. Na jejich účinnost nemají vliv povětrnostní podmínky. Mají vyšší cenu, hmotnost a jsou náročnější na seřizování. Jsou bezpečnější než ráfkové, a proto jsou v současné době populárnější.
- Ráfkové – Fungují na principu tření špalku o plochu ráfku. Jsou levnější, snadno se udržují, ale nejsou tak spolehlivé a bezpečné jako kotoučové.
Materiál rámu
- Dural – Kola s rámy z duralu jsou levnější, ale těžší než karbonová. Není tak křehký, dobře odolává rzi, ale netlumí příliš vibrace.
- Ocel – Největší výhody ocelových rámů jsou odolnost, nízká cena a pohodlná jízda. Ocel ale snadno koroduje a je také poměrně těžká.
- Karbon – Rámy z karbonu jsou vysoce kvalitní, lehké a dobře tlumí vibrace při jízdě. Nevýhodou je jejich vysoká cena.
Odpružení kola
- Odpružená vidlice – Zajistí pohodlí při jízdě v terénu. Mírní nárazy a dopady a tlumí jejich přenášení do řídítek a rukou.
- Neodpružené kolo – Hodí se pro jízdu na asfaltových a pevných cestách.
















